آیا می شود بدون مصرف گوشت، ماهیچه سازی کرد؟
آیا می شود بدون مصرف گوشت، ماهیچه سازی کرد؟
سه شنبه 6 بهمن 1394 ساعت 23:29 | بازدید : 392 | نویسنده : هادی | ( نظرات )

آیا می شود بدون مصرف گوشت، ماهیچه سازی کرد؟

پرشین طب – مواد غذایی | به گزارش پرشین طب؛ دلایل مختلف زیست محیطی و بهداشتی باعث شده است که بسیاری از مردم به ویژه ورزشکاران به گیاهخواری روی بیاورند. بسیاری از ورزشکارن و بدنسازها ترجیح می دهند از رژیم گیاهخواری پیروی کنند. چرا که رژیم غذایی برپایه گیاهخواری سبب بهبود وضعیت قلب و عروق آنها می شود، آنها را قوی تر کرده و استخوان های افراد را انعطاف پذیرتر می کند و سبب کنترل وزن شما می شود.

اما با این حال تعداد زیادی از ورزشکاران نگران این هستند که آیا واقعا رژیم غذایی گیاهخواری می تواند نیاز ماهیچه های آنها برای رشد و ثابت ماندن را تامین سازد؟ باید بدانید که یک رژیم غذایی گیاهی که شامل سبزیجات برگ دار، میوه، دانه ها، آجیل و حبوبات است برای شما چیزی فراتر از نیاز ماهیچه هایتان برای ضعیف نشدن و رشد فراهم می کند.

برخی از ورزشکاران می خواهند که چیزی فراتر از رژیم غذایی گیاهی خود کراتین و آهن جذب کنند که بهترین کار استفاده از مکمل های غذایی است، امروزه این مکمل ها در هر فروشگاهی به صورت قرص و پودر وجود دارد که شما با استفاده از این مکمل ها می توانید به راحتی جایگزین بسیار مناسبی برای گوشت پیدا کنید.

ورزشکاران باید در نظر داشته باشند برای اینکه قدرت و رشد ماهیچه هایشان مانند همیشه باشد باید حجم وعده های غذایی آنها در رژیم گیاهی بیشتر از دیگران باشد.

شاید برنامه ریزی برای رژیم غذایی گیاهخواری کمی زمان بر باشد اما پس از اینکه شما این موضوع را یادگرفتید، دیگر خودتان می توانید تشخیص دهید چه مقدار از چه غذایی برای تامین نیاز پروتئین بدنتان کافی است.

استفاده از آفت کش ها و سموم شیمیایی و هورمون های زیادی در فرایند تولید محصولات گیاهی استفاده می شود. اما با این حال تحقیقات نشان می دهد که استفاده از این مواد در محصولات گیاهی کمتر از محصولات گوشتی است. پس گیاهخواری همچنان بهتر است. استفاده از محصولات گیاهی خطرات افزودنی های شیمیایی را برای بدن شما تا حد قابل توجه ای کاهش می دهد.

ماهیچه سازی

ماهیچه سازی

یکی از مشکلات بزرگ گیاهخواران کمبود ویتامین B12 است. طی تحقیقات صورت گرفته در مجله ی تغذیه بالینی آمریکایی محققان به این نتیجه رسیده اند که کمبود ویتامین B12 در بسیاری از گیاهخوران رایج است.

بخوانید




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان amirhoseinjan و آدرس amirhoseinjan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 125
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 18
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 42
:: بازدید ماه : 2126
:: بازدید سال : 6593
:: بازدید کلی : 59823